SMS Getaway to bardzo popularne narzędzie do obsługi klienta, zdobywające uznanie zarówno korzystających z niego firm, jak i ich odbiorców. Na czym polega i kiedy warto je wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie?

SMS Gateway – na czym polega?

SMS Gateway to inaczej bramka SMS, za pomocą której można wysyłać pojedynczo lub masowo krótkie wiadomości tekstowe na numery telefonów zapisane w swojej bazie. Narzędzie wysyła wiadomości przez Internet, co znacznie ułatwia taką formę kontaktu, zmniejsza jej koszty i przyspiesza obsługę klienta.

Firma, która zdecyduje się na takie rozwiązanie, może w łatwy sposób wprowadzić je w swoim dziale obsługi klienta. Dostaje dostęp do łatwego w obsłudze panelu klienta lub specjalnej aplikacji, dzięki którym z łatwością będzie mogła zarządzać swoimi wszystkimi kontaktami – m.in. ustalając dla nich indywidualne nazwy zamiast numerów telefonów, co znacznie przyspiesza późniejszą obsługę klientów. Z poziomu panelu lub aplikacji można także szybko wysyłać wiadomości zgodnie z potrzebami firmy i jej odbiorców.

Do czego można wykorzystać usługę SMS Gateway?

Powiadomienia SMS to elastyczne narzędzie, które można dopasować do wymagań każdego przedsiębiorstwa. Z ich pomocą można szybko przekazać klientowi wiele ważnych informacji, zawartych w przystępnej, krótkiej formie wiadomości tekstowej. Najczęściej firmy wykorzystują SMS Gateway, aby przekazać klientowi:

– wiadomości o aktualnych promocjach lub kody rabatowe,

– status jego zamówienia,

– potwierdzenie zamówienia usługi,

– przypomnienie o terminie i miejscu spotkania,

– kod do odbioru przesyłki,

– podsumowanie wcześniejszej rozmowy telefonicznej,

– wiadomość powitalną, urodzinową itp.

W wiadomościach można zamieścić dowolną krótką treść, dlatego taka usługa sprawdzi się w firmie działającej w każdej branży i posiadającej różne potrzeby odnośnie obsługi klientów.

Jakie firmy powinny zdecydować się na powiadomienia SMS?

Usługa SMS Gateway sprawdzi się w każdej firmie, jest to bowiem spore ułatwienie i usprawnienie obsługi klienta. Dzięki niej można w krótkim czasie przesłać do swoich wszystkich odbiorców ważne informacje, które dotyczą działania firmy i realizacji jej usług. Taka oszczędność czasu przekłada się na wydajność pracowników, co jest korzyścią dla każdego przedsiębiorstwa. Dodatkowo powiadomienia SMS wiążą się z korzyściami wizerunkowymi, które również są cenne w każdej branży.

Bardzo często z bramki SMS korzystają wszelkie firmy usługowe, dzięki niej mogą bowiem w łatwy sposób przekazywać klientom potwierdzenia i przypomnienia dotyczące zaplanowanych spotkań. Przykładem może być salon fryzjerski – po rezerwacji terminu może on przesłać klientowi SMS-owe potwierdzenie jej dokonania, a w przeddzień wizyty wysłać krótkie przypomnienie daty i godziny spotkania. Dzięki temu klient ma łatwy dostęp do najważniejszych dla niego informacji.

Powiadomienia SMS są też bardzo przydatne w działaniu sklepów internetowych. Z ich pomocą mogą informować klientów o statusie realizacji zamówienia, nadaniu przesyłki itp.

Z narzędzia korzystają także inne firmy i instytucje, np. banki, szpitale, prywatne gabinety lekarskie oraz call i contact center. Ze względu na dużą elastyczność tego rozwiązania jest to opcja ułatwiająca pracę każdego działu obsługi klienta.

Największe zalety SMS Gateway

Masowa wysyłka SMS ma wiele zalet, dla których warto wprowadzić takie rozwiązanie w swojej firmie. Najważniejsze z nich to:

– możliwość wysyłania wiadomości SMS przez Internet, co zmniejsza koszty działania i pozwala na jego realizację z dowolnego miejsca na świecie,

– budowanie pozytywnych relacji z klientami,

– łatwe zarządzanie całą bazą klientów,

– usprawnienie pracy działu obsługi klienta w swojej firmie,

– spora elastyczność usługi, pozwalająca na dopasowanie jej do swoich potrzeb,

– krótka, przystępna forma, która jest miło widziana przez klientów,

– duża skuteczność powiadomień, które zazwyczaj są na bieżąco odbierane przez klientów,

– prosta obsługa, pozwalająca na wprowadzenie SMS Gateway w każdej firmie.