Pozycjonowanie stron nie stanowi już jedynie udogodnienia, możliwości czy trendu, a fakt. Jest obecnie podstawowym działaniem w marketingu digitalowym w obrębie strony internetowej. Trzeba również przyznać, że to element skutecznego pozycjonowania, bez którego marka znacznie traci i raczej ma marne szanse na wybicie się w sieci. Działania seo można podzielić na dwie kategorie – działania off-site i on-site. Oba rodzaje mają  w zasadzie ten sam cel, czyli wysokie pozycjonowanie seo warszawa, tylko skupiają się na innych metodach pozyskiwania ruchu w witrynie.

Podstawy on-site SEO

Działania on-site odnoszą się do tych, mających miejsce bezpośrednio w obrębie stronny internetowej. W rzeczywistości przede wszystkim skupiają się na zamieszczanym na stronie contencie. Content to w zasadzie wszystko, co ląduje na stronie – opisy, artykuły, obrazki, grafiki, itp. Prawdopodobnie największe znaczenie mają właśnie teksty, gdy chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron www. Dzięki odpowiednio sformatowanemu i zoptymalizowanemu tekstowi algorytmy Google (lub innych wyszukiwarek) mogą określić tematykę podstron oraz poziom jej wpisywania się w zapytania użytkowników. Oczywiście, im wyższe wpisywanie się w potrzeby, tym lepsze pozycjonowanie strony google. To zapewnia nie tylko lepszą widoczność, większy ruch, ale także wyższą pozycję na listach wyników wyszukiwania.

Do podstawowych elementów, które wchodzą w grę przy działaniach on-site zaliczają się:

·         content – treści zoptymalizowane pod pozycjonowanie google;

·         rozmieszczenie treści na stronie;

·         linkowanie wewnętrzne;

·         budowa strony HTML;

Podstawy off-site SEO

Z kolei na działania off-site SEO, które odnoszą się do zewnętrznych wpływów na pozycjonowanie stron, składają się głównie właściwe taktyki –  mają one na celu pozyskiwanie linków z innych domen, stron czy blogów. Im więcej linków, tym skuteczniejsze seo uzyskamy, a co za tym idzie i lepsze  pozycjonowanie serwisu.

Do podstawowych elementów, które obejmują działania seo off-site zaliczają się:

·         obecność w mediach społecznościowych;

·         odnośniki do witryny;

·         zapleczówki – treści ze stron;

·         fora internetowe;

·         blogi;

·         artykuły sponsorowane;

·         SEO PR – głównie ze współpracy z dziennikarzami, blogerami, itp.;

·         pozycja domeny (czyli m.in. stabilność serwera, długość istnienia domeny, social feedbackiem);

Czynniki ilościowe i jakościowe

W przypadku pozycjonowania stron internetowych wyróżniamy dwa rodzaje czynników – jakościowe i ilościowe. Trzeba także pamiętać, że optymalizacja stanowi proces ciągły. Nie da się zwyczajnie raz dokonać pozycjonowania strony w google, by efekt był stały. Jeżeli nic nie będziemy robić to szybko zostaniemy wypchnięci przez konkurencję. Działania w celu dopasowywania się lepiej pod Google seo muszą być nieprzerwane, nawet gdy uda się nam znaleźć na szczycie wyników wyszukiwarek. Jednak liczy się nie tylko ilość podejmowanych akcji, ale i ich odpowiednia jakość. Szczególnie dotyczy to linków i contentu – jeżeli jest on niskiej jakości i algorytmy powiązane są słabe to ma znacznie mniejsze wpływy na pozycjonowanie stron seo. Trzeba dbać, by nasz content na stronie miał dobre seo, był merytoryczny, ciekawy, nastawiony na użytkowników. To zapewni skuteczniejsze pozycjonowanie strony.

Warto również korzystać ze specjalistycznych narzędzi, które pomogą dopasowywać trendy i słowa kluczowe dla contentu pod zoptymalizowane pozycjonowanie strony internetowej. Przykładową opcją stanowi Google AdWords. Sam Google ma wiele takich narzędzi, dzięki którym wywołamy większy ruch z wyników organicznych na stronie. Korzystają z nich przy pozycjonowaniu stron google także specjaliści seo.