Pozycjonowanie strony internetowej nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Jest to proces długotrwały, na którego efekty trzeba poczekać. Nie ulega jednak wątpliwości, że warto pozycjonować stronę firmy, ponieważ ten zabieg pozwala umieścić naszą witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na większe szanse dotarcia do potencjalnych klientów. W tym artykule odpowiadam na pytanie, czym jest pozycjonowanie SEO, jakie niesie ze sobą korzyści, czy jest lepsze od Google AdWords i jak działa.

Pozycjonowanie strony WWW jest procesem, któremu trzeba poświęcić sporo czasu i uwagi. Nie posiadając odpowiedniego zaplecza merytorycznego i doświadczenia, jesteśmy narażeni na duże utraty czasu, nerwów i pieniędzy. Jeżeli chcesz prosperować w pełnym konkurencji świecie internetowym, wiesz zapewne, że nie możesz sobie pozwolić na tak duże ryzyko. Dlatego ja wychodzę z założenia, że pozycjonowanie w Google najlepiej zlecić profesjonalistom -> https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo.

Pozycjonowanie stron – co to jest?

Pozycjonowanie strony jest długotrwałym procesem, który ma na celu podwyższenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania danej przeglądarki. Każda wyszukiwarka posiada swoje własne algorytmy, na podstawie których ocenia atrakcyjność danej witryny.

Pozycjonowanie w Google – jak to działa?

Najprościej rzecz ujmując – Google posiada własne roboty, które „skaczą” od strony do strony i oceniają jej atrakcyjność pod kątem treści, działania i popularności wśród pozostałych witryn.

Jako że wśród wyszukiwarek wybieranych przez polskich internautów króluje Google (korzysta z niego ponad 90% użytkowników), to jego metody oceny stron weźmiemy pod lupę. Podkreślić należy, że nie sposób wymienić wszystkich czynników decydujących o końcowej ocenie strony internetowej, ponieważ Google stale aktualizuje tę listę. Aktualnie znajduje się na niej około 200 pozycji, ale postaram się wymienić te najważniejsze, które warto uwzględnić podczas pozycjonowania stron w Google.

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania strony internetowej podzielić możemy na dwie grupy: on page (czyli prowadzone na stronie) oraz off page (prowadzone poza stroną). Do tych pierwszych zaliczamy, między innymi, optymalizację treści pod względem nasycenia słowami kluczowymi, jej unikalność, regularną częstotliwość publikacji oraz działanie strony, czyli, na przykład, szybkość jej ładowania.

Pozycjonowanie w Google wymaga również działania podejmowanego w ramach off page. Skupia się ono wokół pozyskiwania linków zewnętrznych przekierowujących na pozycjonowaną stronę internetową. Google weryfikuje jednak jakość stron, na których są one umieszczane, dlatego należy uważnie dobierać miejsca ich publikacji. Ważna jest również działalność w mediach społecznościowych i na forach dyskusyjnych.

Jakie korzyści daje skuteczne pozycjonowanie strony?

Warto na samym początku zaznaczyć, że, mimo licznych zalet, nawet skuteczne pozycjonowanie stron ma też swoje wady. Najdotkliwszą z nich jest fakt, że na efekty trzeba poczekać. Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym, dlatego dobrze wesprzeć je kampanią Google Ads, która cechuje się z kolei natychmiastowym działaniem i przynosi rezultaty nawet tego samego dnia, którego zasilimy budżet konta kampanii. 

Czy to jednak powód, by rezygnować z pozycjonowania strony WWW? Oczywiście,  że nie! Świadczą o tym liczne zalety tego sposobu promowania swojej witryny w sieci. Najważniejsze z nich to:

  • Większa popularność strony
  • Większa sprzedaż i rozwój naszej działalności
  • Większa popularność i rozwój marki
  • Przewaga nad konkurencją
  • Docieranie do większej ilości potencjalnych klientów

Podsumowanie

Pozycjonowanie w Google nie należy do najprostszych i najszybszych metod pozyskania klientów, ale warto w nie zainwestować, jeżeli chcemy, by nasza działalność nie tylko utrzymała się na powierzchni, ale i prosperowała.