Internet daje ogromne możliwości w zakresie promocji firmy – korzystają z nich zarówno mali, średni, jak i więksi przedsiębiorcy, wybierając między innymi pozycjonowanie stron WWW w Bydgoszczy. Daje ono szanse na stanie się widocznym w sieci, a co za tym idzie – pozyskiwanie coraz większej liczby klientów oraz popularyzację marki. Jako przedsiębiorca możesz zdecydować się na pozycjonowanie globalne oraz lokalne – na czym polegają różnice i które z rozwiązań warto wybrać?

Pozycjonowanie stron WWW, czyli sposób na wysokie pozycje w Google

Najbardziej powszechną formą promocji strony internetowej jest pozycjonowanie globalne, które ma na celu wypromowanie strony w ogólnych wynikach wyszukiwania Google. Twoja witryna znajdzie się dzięki temu na wysokich pozycjach w Google i dotrze do większej liczby użytkowników. Globalne pozycjonowanie stron WWW Bydgoszcz pozwoli Ci na promocję w całej Polsce, a więc docieranie do każdego użytkownika polskojęzycznego Internetu – jest to idealny sposób promocji dla firm, działających na terenie całego kraju, sklepów online, blogów itd.

Alternatywą jest pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu zyskasz możliwość promowania się wyłącznie wśród użytkowników o określonej lokalizacji, np. znajdujących się w danym mieście czy regionie. To z kolei doskonałe rozwiązanie dla tych przedsiębiorców, którzy chcą docierać do konkretnego grona osób i prowadzą np. restaurację, sklep stacjonarny czy też świadczą drobne usługi. Wybierając lokalne SEO masz możliwość wypromowania się w lokalnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie znalezienie się w TOP 3, gdzie poza odnośnikiem do Twojej witryny, użytkownikowi wyświetli się również numer telefonu Twojej firmy oraz jej lokalizacja na mapie.

Co zrobić, aby wypozycjonować się lokalnie?

Oczywiście niezbędne jest w tym wypadku skorzystanie z usług doświadczonej agencji SEO, która posiada wiele sukcesów i realizacji. Zadba ona o wiele aspektów, dzięki którym zwiększysz widoczność witryny i będziesz mieć większe szanse na skuteczne wypromowanie swojego biznesu. Jakie to działania?

  • Audyt i optymalizacja strony. Specjaliści zajmą się dokładną analizą mocnych i słabych stron Twojej witryny, a także jej optymalizacją, czyli dostosowaniem zarówno do potrzeb użytkowników, jak i wyszukiwarki Google. Agencja SEO zajmie się meta tagami, nagłówkami, prędkością wczytywania się strony czy też jej mobilnością.
  • Dobór słów kluczowych. Wybór odpowiednich haseł, za pomocą których użytkownicy będą poszukiwali Twojej strony jest bardzo istotne – w tym wypadku powinny być one dopasowane do wyszukiwania lokalnego, np. poprzez dodanie do danej frazy nazwy miejscowości.
  • Link building. Pozycjonowanie stron WWW w Bydgoszczy byłoby niemożliwe, gdyby nie skuteczne linkowanie – to właśnie odnośniki do Twojej strony, znajdujące się w innych serwisach, pozwalają zbudować jej popularność oraz autorytet, dlatego też powinieneś zwrócić na tę kwestię szczególną uwagę.
  • Stworzenie contentu. Wysokiej jakości treści są bardzo dobrze widziane przez Google i umożliwiają skuteczne SEO, dlatego też agencje współpracują z wykwalifikowanymi copywriterami, dzięki którym będziesz mógł pokazać swoim klientom, że jesteś ekspertem w branży. A to z kolei skłoni ich do wybrania Twojej oferty.
  • Stworzenie wizytówki firmy w Google Moja Firma. W przypadku pozycjonowania lokalnego, niezbędne jest stworzenie specjalnej wizytówki firmy w Google – dzięki temu pojawi się ona w Google wraz z lokalizacją na mapie oraz numerem telefonu.
  • Zadbanie o opinie. Ważnym elementem strategii SEO jest w tym kontekście również zadbanie o pozytywne recenzje oraz opinie w Google, które skłonią klienta do skorzystania z Twojej oferty.

Pamiętaj więc, aby wybrać doświadczoną i w pełni profesjonalną agencję SEO – tylko dzięki temu zyskasz możliwość skutecznego pozycjonowania witryny. A to, czy pójdziesz drogą globalną, czy też lokalną zależy wyłącznie od Ciebie!