To już nie są czasy, kiedy Internet pełni wyłącznie rozrywkową rolę, gdyż dla wielu osób ten stał się wręcz narzędziem pracy. Jeśli jakakolwiek firma, swoje produkty lub usługi sprzedaje poprzez sieć internetową, z pewnością powinna zainteresować się pozycjonowaniem stron internetowych. Jednak zanim to się stanie, należy też dowiedzieć się czym jest to zagadnienie.

Pozycjonowanie stron internetowych to działanie, które zaoferują nam przede wszystkim agencje interaktywne i agencje SEO, natomiast warto zacząć od samego początku.

Internet w naszym kraju

W Polsce, internet funkcjonuje już przeszło 25 lat, natomiast ostatnie 5-10 to najbardziej intensywny rozwój sieci. Powstała ogromna liczba portali internetowych, a nie mniejsza liczba osób zaczęła nawet opierać na Internecie swoje biznesy. Ostatnimi czasy pojawiły się szacunkowe wyniki, które prognozują, że w naszym kraju z Internetu korzysta prawie 30 milionów osób! Z uwagi na to, że liczba ludności w Polsce nie jest o wiele większa, wskazuje to powszechność sieci.

Internet, a biznes…

Znaczący wzrost liczby osób, które mają dostęp do Internetu sprawił, że zwiększyła się też liczba usług, które oferuje się za pośrednictwem sieci. Dziś, spora część osób decyduje się na posiadanie i prowadzenie własnej strony internetowej. Bez względu na to, czy naszym celem jest sprzedaż, czy też budowanie wizerunku, skuteczne pozycjonowanie stron internetowych będzie dla nas na wagę złota.

Pozycjonowanie stronie, czyli właściwie co?

Najprościej rzecz ujmując, najskuteczniejsze pozycjonowanie stron internetowych zawiera w sobie szereg pewnych specjalistycznych działań, których celem jest podniesienie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwarki Google. Można przedstawić to na konkretnym przykładzie. Jeśli np. posiadamy firmę zajmującą się remontami i chcemy dotrzeć no jak największej liczby klientów, należy skorzystać z usługi pozycjonowania SEO. Użytkownicy sieci, do wyszukiwarki Google wpisują słowa, które odzwierciedlają ich oczekiwania. Jeśli jest to właśnie firma remontowa, będą to frazy takie jak chociażby „tani remont”, „malowanie ścian” czy też „układanie parkietu”. Pozycjonowanie stron ma sprawić, że nasza strona będzie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie i jego największe korzyści

Pozycjonowanie stron w Internecie, to doskonała metoda reklamowa w sieci, która jest możliwością praktycznie w każdym dowolnym momencie. Korzyści z tego są bardzo wymierne, a wystarczy jedynie się zastanowić, jak wiele stron wyników wyszukiwania sami przeglądamy.  W większości przypadków, druga strona nie jest w ogóle otwierana i tak zachowuje się spora część internautów. Otóż te strony, które plasują się na niższych pozycjach, mają mniejsza szansą na to, że trafią do potencjalnego klienta. Wniosku są zatem jednoznaczne – im wyższa nasza pozycja  w Google, tym większe szanse na to, że odniesiemy sukces.

Kiedy pozycjonujemy dany zestaw fraz, także inne słowa zyskują wyższą pozycję. Nawet w takiej sytuacji, kiedy nasza umowa za agencją określa kilkanaście fraz do pozycjonowania, na pewno będzie to też szansa na podniesie pozycji spore liczby innych fraz, a to doskonała okazja ku temu, aby na całej naszej stronie panował o wiele większy ruch. Aby dostać się do ścisłej czołówki, czyli do TOP10 albo nawet TOP3, pozycjonuje się także konkretne nazwy różnych produktów, lub też niszowych podkategorii.