Świadomość firm nieustannie wzrasta, a szczególnie jeżeli chodzi o istotę regularnego publikowania ciekawych treści na swojej stronie internetowej. Odpowiednio wykorzystane możliwości bloga, z pewnością wpłyną na wzrost liczby zapytań o produkty i usługi, a także na same zamówienia. Dobrze prowadzony blog firmowy, to skuteczna metoda pozycjonowania. Jako, że Google posiada algorytmy tekstowe, bardzo ceni wszelkie świeże i oryginalne wpisy. Wszystkie strony, gdzie znajdują się niepowtarzalne treści, a także mocno rozbudowana struktura, zyskują w oczach Google.

Jeśli zależy nam na SEO blog i jego efektywne prowadzenie to coś wyjątkowo istotnego, a przemawiają za tym pewne dowody. Szczególnie warto poznać te najważniejsze, aby być świadomym tego, jak wiele znaczny dobrze wykorzystany blog firmowy.

Frazy długiego ogona, generujące bardzo wartościowy ruch

Mamy do czynienia nie tylko z prężnym rozwojem Internetu, ale też jednoczesnym wzrostem świadomości użytkowników sieci. W związku z tym, kiedy trwa poszukiwanie różnego typu informacji, wykorzystują oni znacznie konkretniejsze i sprecyzowanie zapytania. Okazuje się zatem, że stosowane frazy mogę mieć od czterech, do nawet ośmiu słów, a wówczas nazywa się je frazami long tail, czyli „długiego ogona”.

Dzięki blogowym wpisom, te będą naturalne występować na naszej stronie internetowej. Frazy long tail, pozwalają na dotarcie do wielu osób z grupy docelowej, bez względu na to, na jakim poziomie etapu decyzyjnego się znajdują.

Pozyskiwane linków naturalnych

Jeżeli chodzi o bloga, pozycjonowanie może wyglądać różnie. Jeśli zadbamy o to, że publikowane artykuły będą wartościowe, a także wyczerpią w pełni poruszane zagadnienie, możliwe jest, że stanie się on internetowym viralem. Ten jest specjalną treścią, która zupełnie naturalnie rozpowszechnia się w sieci, a pomaga w tym aktywność internautów. Gdy artykuł tego typu wiele razy zostanie udostępniony w social mediach, wyszukiwarka będzie miała pewność, że witryna, na której został opublikowany przejawia wysoką wartość, stąd należy ją umieścić wyżej w wynikach wyszukiwania.

Kiedy tekst zostanie dobrze przygotowany, istnieje możliwość, że ten pojawi się również na innych stronach, np. w formie odnośnika do źródła. Ty samym, takie działania internautów powodują, że link building realizowany jest w zupełnie naturalny sposób.

Treści oryginalne i aktualizowane, które Google ceni najbardziej

Dużym plusem wobec wyszukiwarki Google będzie to, gdy na naszej witrynie regularnie publikowane będą niepowtarzalne, świeże i rozbudowane treści. W takiej sytuacji, nasz strona będzie zyskiwać w jej oczach cos w rodzaju szacunku.

Pojawianie się na stronie artykułów wysokiej jakości, oznacza też jednocześnie przybywanie kolejnych, zaindeksowanych podstroi. Dla Google jest to sygnał, że witryna zmierza w dobrym kierunku, ale też bardzo dobrze spełnia potrzeby klientów. Dzięki temu, artykuły mogą otrzymać od Google pewne dodatkowe względy, a oznacza to, że są większe szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Moc linkowania wewnętrznego

Jeśli będziemy regularnie dostarczać naszej witrynie nowe wpisy blogowe, będziemy również także budować bazę, pod wdrożenie, wewnętrznego linkowania. Kiedy w naszym artykule będą pojawiać się odnośniki, możemy zyskać istotne, podwójne korzyści.

– Dość mocno zostaną wsparte działania indeksowania witryny, dzięki podpowiadaniu wyszukiwarce, które z podstron są tymi najważniejszymi.

 – Zachodzi także szansa na to, aby skutecznie kierować ruchem i aktywnością użytkowników, co umożliwia przejście do tych wpisów, które mają powiązania za danym zagadnieniem. Te mogą dotyczyć np. produktów czy też usług dostępnych w ofercie, które są tematem artykułu. Tym sposobem, możliwe jest dodatkowe zwiększenie konwersji.